طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک مجلسی، خوشمزه و متفاوت

به گزارش مجله نایس پاتوق، احتمالا برایتان پیش آمده که هم زمان، هوس چند غذا را با هم داشته باشید. اینجاست که شاید بد نباشد دست به کار شوید و یک غذای متفاوت و البته تازه درست کنید. فقط یادتان باشد خوب است غذاهایی را با هم ترکیب کنید که ساختار مشابه دارند مثلا آیا تا به حال فکر نموده اید ترکیب میرزا قاسمی و کشک بادمجان چه می گردد؟ قبلا در کتاب کاله طرز تهیه میرزا قاسمی و طرز تهیه کشک بادمجان را جداگانه آنالیز نموده بودیم؛ اما در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک را مرور کنیم.

طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک مجلسی، خوشمزه و متفاوت

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی با کشک

  • بادمجان به اندازه لازم
  • گوجه به اندازه لازم
  • سیر به اندازه لازم
  • پیاز به اندازه لازم
  • کشک به اندازه لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم
  • روغن به اندازه لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک

1. آماده کردن بادمجان و گوجه

اولین مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک این است که بادمجان و گوجه مورد احتیاج را آماده کنید برای این کار دستتان کاملا باز است. یعنی هم می توانید بادمجان ها را بپزید، هم کبابی کنید. پس بسته به ذائقه و زمان تان بادمجان ها را آماده کنید. بعد که کبابی شد یا پخت خوب آن ها را با چنگال یا گوشت کوب له کنید. در نهایت گوجه را یا رنده کنید یا آن را با بادمجان کبابی کنید. از هر روش که استفاده کردید حواستان باشد که پوست گوجه را کاملا بگیرید و خوب آن را پوره کنید.

2. آماده کردن سیر و پیاز و مخلوط کردن مواد

در این مرحله نوبت آن رسیده که پیاز را نگینی خرد کنید و با اندازهی روغن تفت دهید تا طلایی گردد بعد به سراغ سیر بروید و آن را هم کمی در پیاز تفت دهید. (در حدی که بویش آید اما خیلی سرخ نگردد) بعد بادمجان را اضافه کنید و در روغن تفت دهید. سپس وقت آن است که گوجه را اضافه کنید و هم بزنید. بعد اجازه دهید با آب گوجه بادمجان بپزد و آب گوجه هم کامل بخار گردد و اصطلاحا به روغن بیفتد.

3. اضافه کردن کشک

اکنون زمان آن رسیده که با مخلوط بالا کشک را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط گردد. طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک اینجا تمام است و می توانید آن را به روش های تزیین میرزا قاسمی تزیین کنید یا حتی از موادی مثل نعناع داغ و گردو هم برای تزیین بهره ببرید و در کنار عزیزان تان نوش جان کنید.

طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک

غذایی که در بالا روش تهیه آن را مرور کردیم یک غذای ترکیبی است که می توانید برای تنوع به سفره غذایی تان اضافه کنید. اما خوب است برای تهیه آن هم نکات مربوط به تهیه میرزا قاسمی و هم نکات کشک بادمجان را مدنظر بگیرید تا حاصل کارتان یک شاهکار نوآورانه باشد و هم راحت تر بتوانید در خصوص کالری میرزا قاسمی یا کالری کشک بادمجان که می خورید تصمیم بگیرید.

نکاتی برای انتخاب و تهیه بادمجان

یکی از مهمترین نکات برای هم برای تهیه کشک بادمجان هم برای تهیه میرزا قاسمی، انتخاب بادمجان و آماده کردن آن است. خوب است اگر نمی خواهید بادمجان را کبابی کنید حتما آن را بعد از گرفتن پوست، در آب و نمک بگذارید تا تلخی آن کامل گرفته گردد. از طرف دیگر تهیه بادمجان برای هر دو غذا را می توانید هم به شکل کبابی انجام دهید، هم آبپز کنید و هم سرخ کنید. اما برترین شیوه کبابی کردن بادمجان است.

نکاتی برای کشک

با توجه به این که در این غذا کشک جایگزین تخم مرغ در میرزا قاسمی شده است باید حتما کشکی را انتخاب کنید که نه خیلی شل باشد نه خیلی سفت. حتی می توانید کشک را به صورت جدا در کنار این غذا سرو کنید. فقط یادتان باشد کشک گزینه خوبی برای تزیین این غذاست. روش هایی تزیین کشک بادمجان را با تصاویر می توانید در کتاب کاله ببینید.

آشنایی با انواع پخت میرزا قاسمی و کشک بادمجان

همان طور که می دانید پایه هر دو غذا بادمجان است با این تفاوت که میرزا قاسمی با گوجه و تخم مرغ ترکیب می گردد اما کشک بادمجان گوجه و تخم مرغ ندارد و به جای آن ها کشک استفاده می گردد. نکته جالب هم این است که هر دو غذا با کمی تفاوت در شهرهای مختلف به شکل های مختلف تهیه و سرو می گردد. مثلا عده ای در میرزا قاسمی گردو می ریزند، طرز تهیه میرزا قاسمی با گردو ؛ یک پیش غذا خوشمزه گیاهی یا حتی طرز تهیه کشک بادمجان شمالی اصیل را می توانید در کاله بخوانید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 7 آذر 1402 بروزرسانی: 7 آذر 1402 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2267

به "طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک مجلسی، خوشمزه و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک مجلسی، خوشمزه و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید