سریع ترین قایق برقی دنیا رکورد شکست، عکس

به گزارش مجله نایس پاتوق، ایسنا نوشت: تیم دانشجویی دانشگاه پرینستون رکورد جدیدی برای سرعت قایق برقی خود موسوم به بیگ برد(Big Bird) به ثبت رسانده است.

سریع ترین قایق برقی دنیا رکورد شکست، عکس

هر کسی که فکر می نماید همه قایق های برقی اساساً وسایل نقلیه کندی هستند، باید تنو نظر کند، چرا که به تازگی یک تیم دانشجویی از دانشگاه پرینستون با میانگین سرعت 183.8 کیلومتر در ساعت، رکورد سرعت جهانی قایق های برقی را شکسته است.

این رکوردشکنی در تاریخ 26 اکتبر در کورس قانونی انجمن قایق های قدرتی آمریکا(APBA) در دریاچه تاونسند در نزدیکی گرینزبورو واقع در کارولینای شمالی انجام شد. این رویدادی بود که در آن، این قایق اجازه داشت قبل از ورود به یک پیست آبی به طول یک کیلومتر، به حداکثر سرعت خود برسد.

برای ثبت چنین رکوردهایی مرسوم است که قایق، دو بار پشت سر این مسیر یک کیلومتری را طی می نماید تا بالاترین سرعت ثبت شده آن محاسبه گردد.

  • عایدی 7.5 میلیارد تومانی کارمند 20 ساله با روزی یک ساعت کار!

  • صحبت با هوش مصنوعی نو یوتیوب درباره آنچه دیدن می کنید!

  • درخت کریسمس کیهانی/ شاهکار نو جیمز وب/ عکس

  • هولناک ترین پرنده تاریخ/ هیولایی که نامش هم ترسناک است/ عکس

ملوان این قایق یک راننده حرفه ای هیدروپلین(hydroplane) به نام جان پیترز بود که حداکثر سرعت 178.8 کیلومتر در ساعت را در اولین دور و سرعت 189 کیلومتر در ساعت را در دور دوم به ثبت رساند و به میانگین 183.8 کیلومتر در ساعت رسید.

به نقل از ویکی پدیا، هیدروپلین نوعی قایق موتوری سریع است که با توجه به طراحی بدنه و سرعت آن، وزن قایق به وسیله نیروی هوابری تحمل می گردد، نه آنکه شناور شدن وزن قایق را تحمل کند. نکته اساسی در هیدروپلین ها آن است که آب تامین نماینده نیروی برآر برای آنهاست، نه شناوری. بعلاوه نیروی پیش ران و سکان آنها به وسیله شناوری تامین نمی گردد.

برای مقایسه بد نیست بدانید هنگامی که یک قایق تندروی برقی ساخته شده به وسیله شرکت جگوار پنج سال پیش یک رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد، حداکثر سرعت آن فقط 142.6 کیلومتر در ساعت بود.

در اوایل امسال، ویژن مارین کانادا رکورد 186.7 کیلومتر در ساعت را به خود اختصاص داد، اگرچه در یک رویداد تک مسیری و بدون گواهینامه APBA ثبت شد که در آن قایق در یک مسیر 1207 متری برای شتاب گیری از سرعت 64.4 کیلومتر در ساعت تا حداکثر سرعت خود سرعت گرفت.

بدنه قایق Big Bird به وسیله یک سازنده قایق ساز مشهور به اِد کارلسن در سال 1993 ساخته شده است. زمانی که این بدنه قبلا به موتورهای بنزینی مجهز بود، رکوردهای قایقرانی چند کیلومتری را ثبت نموده بود.

اکنون این بدنه به وسیله یک نسخه ویژه از پیشران الکتریکی FM100 Flux Marine که برای فراوری قدرت بیشتر(200 اسب بخار/149 کیلووات) و در عین حال سبک وزن شدن، اصلاح شده است. در واقع، وزن کلی این قایق با احتساب وزن جان پیترز فقط 442 کیلوگرم است. این در حالی است که بعضی دیگر از قایق های برقی که برای ثبت رکورد سرعت کوشش می نمایند تا 1814 کیلوگرم وزن دارند.

این قایق به علت شکستگی میل پروانه در ماه گذشته قادر به انجام هیچ کوشش دیگری نبود. اما تیم سازنده اکنون امیدوار است که پس از تعمیر بتواند حداکثر سرعت میانه 193 کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند.

ادریک ژانگ از تیم قایق های تندروی برقی پرینستون می گوید: ما انتظار داریم این فضا در سال های آینده منفجر گردد، زیرا تیم هایی مانند ما رقابت پذیری خود را ثابت می نمایند. قایق رانی برقی به طور کلی با شتابی سریع در حال رشد است و بخشی از این صنعت فوق العاده است. علاوه بر این، کوشش زیادی برای قایق های مسابقه ای برقی بیشتر وجود دارد. صحبت از سرعت حدود 161 کیلومتر در ساعتی قایق های برقی تا سرانجام سال 2024 است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1402 بروزرسانی: 20 آبان 1402 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2265

به "سریع ترین قایق برقی دنیا رکورد شکست، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "سریع ترین قایق برقی دنیا رکورد شکست، عکس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین قایق برقی دنیا رکورد شکست، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید